vrijdag 29 oktober 2010

Marianne #8

De nieuwste Marianne ligt per 1 november in de winkels en inmiddels misschien al wel op jouw deurmat. In dit nummer heb ik een artikel gemaakt met (natuurlijk!) Eline's Huis materialen. Omdat het een winternummer is heb ik wat kerst-ornamenten gemaakt van stof, die je als kerstkaart kan versturen. De stof 'Meadow' leent zich daar goed voor omdat daar groen én rood in zit; de traditionele kerst-kleuren.
Omdat er geen ruimte meer op de bladzijde was, is hier een foto en uitleg van het papieren kerstslingertje:

Dit heb je nodig:
-Eline’s Huis dessinpapier ‘Meadow’ PB 7028
-Eline’s Huis stempels EC 0120 + zwarte inkt
-Naaimachine en garen
Verklein de twee werktekeningen op bladzijde 8 met 85% en knip het hartje en kerstboompje uit, trek het diverse keren over op dessinpapier en knip uit (ik heb een slingertje gemaakt met 15 kerstboompjes en 13 hartjes).
Stempel af en toe een figuurtje of tekstje op de hartjes en boompjes. Gebruik de naaimachine om één voor één de bovenkant van de hartjes en kerstboompjes onder het voetje door te schuiven, terwijl je langzaam door stikt. De afstand van de figuurtjes kan je variëren, wat een speels effect geeft.
Leuk idee: Stuur een kerstslingertje in een envelopje op als kerstkaart.

{The newest issue of the Marianne magazine will be for sale the first of November. I made some Christmas ornament for this Issue using the Eline's House fabric and paper.

I also made a matching paper Christmas banner.
You can make one yourself:

You will need:
-Eline’s House printed paper ‘Meadow’ PB 7028
-Eline’s House clearstamps EC 0120
-Sewingmachine
 
Use the drawings on page 8 and print them a bit smaller (85%). Cut the Christmastree and heart out of printed paper (I cut out 15 trees and 13 hearts). Stamp the paper if you like. Use the sewingmachine to sew thxrough the top of the paper trees and hearts. Keep sewing and varie in the spaces between the paper figures.
Nice idea: Send a Christmas banner in an envelope to a friend.}

6 opmerkingen:

Ineke Original zei

Dat is nieuws! Ik ken dit "blad" helemaal niet. Waar is dit te koop? Maak me wijs. Je boekje en stempels heb ik in ieder geval wel gekocht. Ik moet alleen wachten tot de feestdagen. Dat is afzien.
Ik vind je boekje in ieder geval prachtig. Goed gedaan!
veel liefs,
Ineke van den Akker

An zei

Wat een ontzettend leuk idee om een slinger te sturen ipv een kerstkaart! Dat hou ik in m'n achterhoofd! Bedankt weer voor je inspiratie!

Groetjes,
An

Judith zei

Top Eline!

Ach, ik herhaal het nou eenmaal graag. Dat weet je!

Blijf je fan

lieve groet,
Judith

Anita zei

Wat een leuke slinger Eline. Heb de M8 gister even zitten doorbladeren. Ben net ook gister teruggekomen van een zonweekje, maar dan Egypte. Heerlijk!

Gr. Anita

Marjanne zei

Ha die krijg ik dan na het weekend van mijn dochter die dit week en d in NL is.
Bedankt voor je berichtjes bij mij, en ook voor alle inspirtatie!
Groeten Marjanne

Petra Tillmann zei

Wat ontzettend leuk weer! Ik heb vandaag je boek gekocht. Wat een leuke ideeën staan daar in! Daar krijg je veel inspiratie van! Super!

Groetjes, Petra