vrijdag 26 juni 2015

Sumi-e


Laatst deed ik een workshop Sumi-e; een traditionele Oosterse schilderstijl waarbij op rijstpapier met inkt van een inktsteen wordt geschilderd. Vanuit China is deze schilderstijl geïntroduceerd in Japan. Bij Sumi-e gaat het om de kunst van het weglaten. Om met een paar krachtige streken een levendig beeld te creëren. Best erg lastig. We hebben een hele middag zitten oefenen. Maar ik vond het zo leuk! Heb meteen maar wat mooie Oosterse penselen aangeschaft. 









8 opmerkingen:

Unknown zei

Ziet er prachtig uit!! Nieuwe dingen uitproberen is altijd super leuk en je bent weer een ervaring rijker (of je hebt een nieuwe hobby :-))!!!

Anoniem zei

Dat belooft wat...:-)!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Rimmie zei

Heel bijzonder! Je bent vast weer een ervaring rijker en wie weet ook wel een hobby ;-)

Groetjes

Rimmie

Wendy's Mhaaksels zei

Oh wauw! Wat leuk zeg, ik kende het nog niet.

confetti lab zei

Wat mooi!

De hobbydroom zei

Wauw wat is dit prachtig Eline!
Ik ben heel erg benieuwd wat voor moois je hier allemaal nog meer mee gaat maken. Ik zeg: kom maar op! Want ik ben stiekem toch wel reuze nieuwsgierig :) .
Lieve groetjes, Mandy

SOYZ zei

Wow wat gaaf. Het ziet eruit als een heerlijke activiteit en met mooie resultaten!
x

Dora zei

Dat is leuk!! ik ken dit techniek niet. Het idee erachter is hartstikke leuk.
groetjes