vrijdag 2 december 2016

DIY wall hanger


Ik maakte een wall hanger. Oftewel iets met touw en macramé wat ik zelf voor het raam heb hangen, maar dat maakt geen mooie foto's dus maar even tegen de muur gekiekt. Met mijn minimale kennis van macramé (ik ken één knoop) kan je dus blijkbaar best iets gezelligs in elkaar knopen.




Men mene:
-een grote rol wit touw (mooi zwaar hangend, ik gebruikte katoenen touw)
-een bol grof touw (bruin)
-een mooie tak
-DMC garen in verschillende kleuren

Knoop afwisselend wit en bruin touw aan de tak. Knoop met het bruine touw 5 platte knopen bovenaan om de witte touwen en knip de uiteinden op ongeveer 5 cm af. Teken onderaan op het witte touw af waar je het wilt afknippen en wikkel om elk uiteinde een stukje DMC garen, hecht af door met een naald het laatste eind een keer door het touw te steken. Knip alle witte touwen onder het DMC garen af. Nu kan je de hanger zo laten of je knoopt losjes nog een paar platte knopen in het witte touw.





6 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk hoor!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Wies zei

Wat leuk dat je met macramé een hanger hebt gemaakt.
Leuk effect dat gekleurde DMC garen om de uiteinden van het touw.
Ik heb het vroeger wel veel gedaan. Macramé was een periode helemaal in. En soms zie je bepaalde technieken na verloop van tijd weer terug komen. (zoals ook haken en breien)
Groetjes, Wies

GerJanne zei

Ja, ik krijg opeens flashbacks van klas 6 van vroeger! Wat vond ik dat leuk! Het is een heel mooie hanger en dat garen erbij is erg leuk!
GerJanne

Creaellenknutselsite zei

mooi geworden
groetjes ellen

Made by Nicolette zei

Oh leuk macramé, deed ik vroeger op school ook, plantenhangers maken.

Groetjes Nicolette

Unknown zei

Prachtige wal hanger!
Inmiddels ben ik geïnspireerd door jou geraakt en wil een soortgelijk wal hanger gaan maken.
Kan alleen nergens katoen touw vinden?
Wil graag van je weten waar je dit touw gekocht hebt en hoeveel mm dik het is.
Alvast bedankt.
Hartelijke groet,
Simone