woensdag 8 februari 2017

Indigo op de ShowUp


Afgelopen weekend was er weer ShowUp (vakbeurs Lifestyle & Gift). Dit keer weer een stuk groter dan een half jaar geleden. Ik sprak af met de 'London-gang' (Yvonne, Daan en Donata) waardoor we heel veel kletsten maar niet echt heel hard vooruit kwamen in de wandelgangen. Ik keek vooral naar indigo. En dat was goed te vinden. Hieronder mijn verzameling van afbindtechnieken en de mooie blauwtinten van indigo.

Ik begin met iets wat erg op indigo lijkt, maar het niet is. Het zijn 'blueprints', ook wel 'sunprints' genoemd. Een soort van analoge fotografie; door belichting blijven alle afgeschermde delen wit en de belichte delen worden indigoblauw. Dit kan op papier maar ook op stof. Bij Print-Art-Read kan je DIY-setjes kopen.

Print-Art-Read
Print-Art-Read
Doing-Goods

Doing-Goods

Bij Urban Nature Culture zelfs keramiek met indigoprints!

Urban Nature Culture

Doorgestikt kussen, een van mijn favorieten, Urban Nature Culture

De Weldaad

De Weldaad

Dassie Artisan

Volgens mij geïnspireerd op indigoverftechnieken, deze tas van Handed By

Diep nachtblauw bij Van Verre

Van Verre

Geen indigoblauw, maar wel afbindtechnieken bij House Doctor

House Doctor

3 opmerkingen:

SOYZ zei

Wat een mooie verzameling Eline! Mijn oog viel ook op het mooie indigo en blauw, mooi im het zo bij elkaar te zien! Jammer dat we er niet dezelfde dag waren. Tot een volgende x maar weer! x

Antoinette van Schaik zei

Wat leuk als je alles zo bij elkaar ziet. Die tassen en dat serviesgoed, mooi!

GerJanne zei

Wat leuk dat je ons zo mee laat genieten, want op een vakbeurs kom ik niet zo snel! Prachtige foto's van prachtige producten.
GerJanne