woensdag 20 september 2017

Muizen uitleg


Ik krijg nogal eens de vraag hoe de oortjes van de muizen Collectables nou precies geplakt moeten worden. Ik zal het proberen uit te leggen. 
Er is één malletje met twee muizenoortjes en een neusje. Deze twee oortjes zijn voor alle drie de kopjes bedoelt. Hieronder heb ik het schematisch aangegeven. Eerst een tekening van wat bij elkaar hoort en dan eronder een tekening met een transparant kopje zodat je kan zien hoe de oortjes achter het hoofdje geplakt worden.



De muizen kunnen op vele manieren in elkaar geplakt worden, ze hebben daarom ook meerdere kopjes en meerdere voorpootjes. Er zijn zwaaihandjes en pootjes die iets vast kunnen houden; het 'knuisje' kan een takje vasthouden of een lantaarn en de twee kromme armpjes kunnen iets vasthouden voor de buik van de muis, bijvoorbeeld een cadeautje of een babymuis. Verder is er een schoudertasje waar echt iets in kan, en er zijn mutsen; de kerstmuts en de wintermuts hebben dezelfde rand. Het jasje kan eigenlijk alleen gebruikt bij een muis met de armpjes wijd... Op de verpakking heb ik meerdere voorbeelden gezet van muizen inclusief kleertjes en accessoires. Maar die zijn daar erg klein. Vandaar hier nog wat grotere plaatjes. 

En dan nog wat grappige combinaties van andere dieren met de muizen- of de egel-pootjes en jasjes, sjaals en mutsen.

10 opmerkingen:

Gina zei

Zo leuk om ze allemaal zo samen te zien ! Leuk gedaan Eline ! Groetjes, Gina

Jantine zei

Wat leuk al die mogelijkheden! Dank je wel, Eline!
Groetjes
Jantine

Judith zei

Super leuke en lieve muizen, dank voor de uitleg.
Groetjes van Judith

Judith Thoonen zei

Wat een goede uitleg, als ik weer kan knutselen ga ik met de mallen ook aan de slag. Wat leuke aangeklede muisjes.
Nog even geduld moet ik hebben.
Lieve groetjes van Judith

Marga's place zei

Dankjewel! !

Philomène zei

Dank je wel Eline.
En wat leuk al die ideeën van de accessoires met andere dieren. Ga ik ook eens proberen.
Groetjes, Philomène

Marleen zei

Een super handige en duidelijke uitleg zo Eline!
Ook geweldig leuk dat je de aangeklede muisjes en andere diertjes eronder hebt gezeten, zo een heerlijke vrolijke boel!
Lieve groetjes, Marleen

Linda zei

Hoi Eline,

Dankjewel voor de instructie!
Het was inderdaad aardig puzzelen en afkijken op een klein voorbeeld.
Wat leuk dat je de varianten hier nog eens bij elkaar hebt gezet en de andere dieren ook leuk hebt aangekleed.
Vorige week was ik de egel ook al aan het aankleden gegaan. Nog niet op een kaart verwerkt maar ze komt gauw voorbij :)
Fijn weekend.
Lieve groet, Linda

Willemien de Jong Haasnoot zei

Ik kan de tips goed gebruiken dank je wel voor de uitleg

Anoniem zei

Ik ben helemaal weg van dit soort mallen word er helemaal blij van en het is zo speels werken er mee supper ga zo door met jullie supper goede werk