woensdag 25 december 2019

Eline's Poppenhuis, de restyling begint


Het poppenhuis dat ik ooit maakte voor het boekje 'Eline's Poppenhuis' staat al een tijdje leeg op zolder. De meubeltjes zorgvuldig opgeborgen in een verhuisdoos. Maar nu ons eigen huis eindelijk, na bijna een jaar, toch best goed op orde is, denk ik steeds vaker aan dat kleine huis. 
Maar dan weer met een ander sfeertje dan toen. Een nieuwe uitstraling.
Ik kocht alvast nieuwe bewonertjes; muizen van Maileg, omdat ik die altijd zo leuk vind. En omdat mijn huis niet op schaal 1:12 is, maar iets groter, passen de muizen perfect bij de spulletjes.

In de loop der tijd is mijn smaak en stijl een beetje veranderd. Hielt ik een paar jaar geleden nog van veel wit met felle accentjes, nu ben ik veel meer over naar vergrijsde tinten en neutralen. 



Dus ik haalde de verhuisdoos tevoorschijn en ik zocht alles uit wat ik wil gaan gebruiken. Alle felle kleurtjes blijven in de verhuisdoos liggen. Hoe leuk alles ook is...




Sommige meubeltjes ga ik verven. En ik vond in de kringloop een geweldig dessin (in de vorm van een bloesje) waar ik kussentjes en beddengoed van wil gaan naaien:

Na de kerst ga ik het poppenhuis zelf tevoorschijn halen en eens kijken of ik leuk behang kan vinden, want het huis zelf krijgt ook een make-over. Eén kamer moet een nieuwe vloer want het materiaal wat ik gebruikte is vergaan. Ook de elektra moet nagekeken, want dat heeft de verhuizing niet goed doorstaan ben ik bang. En ik ga schilderen. 
Genoeg plannen dus. 
Fijne feestdagen!





Oh ja, even een vraagje, weet iemand waar en of mijn boekjes 'Eline's Poppenhuis' nog ergens te koop zijn? Ik kan ze zelf nergens meer vinden en er is af en toe nog vraag naar.

9 opmerkingen:

Suzan zei

Ziet er geweldig uit! Het boekje is nog te koop op bol.com.
Groetjes en fijne feestdagen.
Suzan

Irene zei

OOOOOOOOOOOOh wat een gezellige boel in dat muizenhuis, heel mooi deze zachtere tintjes Eline.
Knusse Kerst en veel plezier met opnieuw stofferen, ben benieuwd naar het eindresultaat!
xx Irene

Els04 zei

Moooooi!!!!

Crea Astrid zei

Ziet er schattig uit zo. Mooi in de zachte tinten. Wat een lieverdjes de muisjes.
Succes en veel plezier met het opnieuw stofferen.

Fijne feestdagen en dat het een creatief 2020 mag worden.

Groetjes, Astrid.

Gina zei

Hoe schattig allemaal ! Heel leuk gemaakt ! Groetjes, Gina

by Maura zei

Ziet er nu al prachtig uit met de muisjes en met de nieuwe kleurtjes :)groetjes Maura

Janneke zei

Deze muisjes boffen maar dat ze bij jou mogen komen wonen Eline!!
Wat een super leuke plannen heb je voor de inrichting van je poppenhuis. Toch ben ik ooit verliefd geworden op jou felle en vrolijke kleurtjes, maar de zachtere naturel look vind ik ook prachtig!
Veel plezier met klussen en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ik wens jou ook een mooi, gezond en voorspoedig 2020 toe!

Lieve groetjes Janneke

KarinsArtScrap zei

wat gaaf Eline heel mooi ziet dat er uit
Gr Karin

Marleen zei

Wat ziet dit er allemaal weer lief en vrolijk uit Eline!
Ben heel benieuwd naar de make-over van jou poppenhuis.
Lieve groetjes, Marleen