dinsdag 18 februari 2014

Presentatie ScanNcut snijmachine van Brother


Een poosje geleden heb ik voor Brother een kleine lezing gegeven op de Nederlandse presentatie van de nieuwe snijmachine de ScanNCut
Ik had een heuse PowerPoint-presentatie gemaakt met een verhaaltje, echt iets wat ik nooit doe, maar deze machine heb ik een paar maal mogen uitproberen (samen met Arda) en ik zag wel hele leuke mogelijkheden.
Hieronder de hele presentatie (Lange blogpost!).

Eerst stelde ik mij even voor en vertelde wat ik zoal doe:




Ik was vooral nieuwsgierig wat er handig aan de ScanNCut machine was, met het oog op mijn eigen ontwerpen/ideeën uit mijn boeken. Hier wat voorbeelden:  

Dit sjabloon van de poststempel was erg tijdrovend om met de hand uit plasticfolie te snijden.

Dus ik probeerde het op de machine, even inscannen en hup uitsnijden uit plastic.
Garenkaartjes gemaakt van witte labels en een cirkel pons
Maar met de machine kan je elke vorm zelf tekenen en uit karton of plastic snijden. Hier gebruikte ik Grungeboard van Tim Holtz.

Het overtrekken en zelf snijden van statisch raamfolie is een heel precies werkje, vooral de ronde vormen zijn lastig.




Voila, zonder problemen gaat het raamfolie door de machine.

Deze foto van mijn slaapkamer is de wereld rond gegaan op internet en ik krijg nog steeds vraag van bladen en websites om hem te mogen publiceren. Hierdoor kreeg ik het idee van kruisjes-stickers.


Zoiets

Ik kocht verschillende kleuren plakplastic.

Sneed een heleboel kruisjes (396 stuks).

En plakte ze op de muur.

Je kan de machine zo instellen dat alleen de bovenste laag wordt gesneden, dus je krijgt echte stickervellen.




Sommige vormen zijn lastig te knippen of met een mesje te snijden. Deze roos van verschillende kleuren cardstock heb ik op de machine gesneden.

Nog een voorbeeld van fijn snijwerk. Kevers inscannen, zwart karton op de snijmat en druk op 'start'.

Stof snijden kan ook met de ScanNCut. 

Als je de getekende (overgetrokken) snijlijn scant en daarna de stof scant, dan kan je elke vorm die je wilt snijden

De vogel heb ik op ook uitgesneden. De staart en vleugel zijn niet helemaal vast gestreken voor een speels effect.

Mijn conclusie:
Ik ben geen expert van de
ScanNCut machine, ik heb er alleen maar even aan gesnuffeld.
Wel vond ik het erg leuk om ermee te werken omdat:

• je op heel andere ideeën komt en je werk ziet er heel professioneel en strak uit
• de machine werkt inspirerend door de mogelijkheden die je met de hand niet kan verkrijgen

• je kan heel snel en simpel alles wat je wilt snijden vergroten en verkleinen
• je kan een heleboel vormen in één sessie snijden (bijvoorbeeld de kruisjes)

• het maken van stickers vond ik echt een eye-opener

Na de presentatie waren er demonstraties. Arda demonstreerde het snijden van stof.

20 opmerkingen:

LottesCards zei

Ziet er geweldig uit!!! Ik ben in het bezit van een Silhouette Cameo en daar kan ik dit ook allemaal mee doen, enkel, je moet even het idee hebben hé!? HIHI

Liefs

Nicole zei

Wat een geweldig apparaat! Ik ga eens even op zoek! Prachtige dingen heb je ermee gemaakt! Groetjes Nicole

Antoinette van Schaik zei

Wat een apparaat, daar zou ik gelijk een fabriekje mee beginnen, zo leuk en veelzijdig (en werk uit handen nemend). Dan heb je de aanschaf er zo uit!

Marjanne zei

ik heb ook de silhouette cameo waar je dit soort leue dingen mee kan doen, super je ideeen!

Marjanne zei

ik heb ook de silhouette cameo waar je dit soort leue dingen mee kan doen, super je ideeen!

WEERspiegeling zei

Wauw, wat een geweldig apparaat en wat biedt dat weer veel nieuwe crea-ideeën en mogelijkheden!
Superleuk!
Groetjes, Anita

Margot zei

wat gaaf al je maaksels!

crochetcookingandmore zei

Lijkt me een geweldig apparaat!

Georgianna zei

You are so clever!! I love everything!!! Congratulations!

De hobbydroom zei

Dat word sparen!!! wauw zeg wat een geweldig aparaat! Jouw creaties ermee zijn ook echt helemaal te gek :)

Wij willen hem! Wij willen hem! Wij willen hem!
Hihi.

José zei

Wauw, wat een super apparaat! Wel een duur cadeau voor mijn verlanglijstje......... Mar wel SUPER!

Poppy zei

Hello Eline,

I was introduced to your beautiful work via Cozy Little House today and felt truly inspired by your creativity and whimsy! Thank you for having a spring soul!

Your newest follower,

Poppy@www.poppyview.blogspot.com

Dora zei

inderdaad...wat leuk met het snijden van stickers. die roos ziet er prachtig uit. net echt geborduurd.
ook de insecten zijn zo leuk gedaan.
succes.
groetjes Dora

Katrin Klose zei

Dear Eline ,

I have bought a Scan-n-cut and I am very pleased with it .Because I already own all of your books, I also tried one of your projects using the Snan-n-cut .I made a seaside cushion .Now that I read your post I cannot wait to try your other ideas :-)))

Best wishes from Katrin

Unknown zei

Gracias Eline. Es maravilloso todo lo que nos enseñas. Me encanta

Daisy zei

Wauw je kan er dus echt heel veel mee! Zelf heb ik nog een stuk raamfolie liggen, misschien dat ik dit ook maar eens moet proberen. Heel erg leuk zo!

Leonoor zei

Ik ben benieuwd hoe dit er uit zal gaan zien als je verschillende kleuren raamfolie zouden snijden en een mooie vorm/plaatje ervan zou maken.

Leonoor zei

Ik ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien als je dit snijdt met veel kleuren en toepast met raamfolie.

Unknown zei

Wat een top blog. Heel duidelijk en goede informatie. Zelf ben ik ook super fan van deze machine. Heb er ook meteen maar een hele website aan besteed. http://www.green-art.nl/

Hopelijk ga je de machine nog vaak gebruiken!
Groetjes

Carina

Anoniem zei

Hallo, ik heb een vriendin Pascalle Tichelaar, en zij heeft hulp nodig bij het gebruik van de machine. Zij is van INSIDE OUT, te Zwolle. Ik las dat je elders woont, maar misschien zou je haar kunnen helpen? Vriendelijke groet, gezellige feestdagen en voorspoedig 2017 toegewenst.