vrijdag 12 maart 2021

'Eline's Huiswerk' op Instagram


Ik ben iets nieuws aan het uitproberen op Instagram.⠀ ⠀ 

 
Ik noem het: #elineshuiswerk⠀ 
 
Wat is de bedoeling?⠀ 
 
Ik ga alle kaartenmakers en creatievelingen die mijn hobbymaterialen gebruiken, regelmatig een opdracht geven via Instagram. Steeds een opdracht om een werkstuk te maken met een bepaald thema of bepaald materiaal of kleur etc.⠀ ⠀ 
 
En mijn materialen moeten er natuurlijk in voorkomen! Dit kunnen Collectables zijn maar ook stempels of dessinpapier of knipvellen. En je mag combineren met andere materialen, liefst van Marianne Design.⠀ ⠀ 
 
En let op: het hoeven niet alleen kaarten te worden hoor! Leef je uit!⠀ ⠀ 
 
Voor de doorgewinterde kaartenmakers doe ik daar nog een extra uitdaging bij, om jullie ‘out of the box’ te laten denken en uit te lokken om te gaan experimenteren.⠀ 
 
Voor elke opdracht heb je twee weken de tijd. Ik ga jullie dan allemaal vragen om een foto van dit werkstuk op je eigen Instagram te plaatsen en in de tekst vooral de hashtag #elineshuiswerk te vermelden.⠀ ⠀ 
 
Op deze manier kan iedereen alle werkstukken zien en heb ik een mooi overzicht van de resultaten.⠀ 
 
Na twee weken ga ik als een heuse ‘juf’ een aantal werkstukken bespreken.⠀ ⠀ Deze bespreking zal niet zozeer over techniek gaan, maar vooral over compositie/layout, kleurencombinaties, leuke nieuwe manieren van het gebruik van de materialen en ik kijk ook naar humor en bijzondere details.
 
Ik ‘bespreek’ deze werkstukken in mijn Instagram Stories en bewaar ze onder de knop ‘Huiswerk’ bij de ‘hoogtepunten’. Zodat je ze weer kunt opzoeken.⠀ ⠀ 
 
Met als doel dat jullie van mij en van elkaar kunnen leren en je op deze manier mede-creatievelingen kunt vinden op Instagram, onderling fijn kunt netwerken en elkaar feedback kunt geven. Let op alleen POSITIEVE feedback!! 
Degene met, naar mijn mening, de leukste, inventiefste of vernieuwendste uitwerking wint een creatief ‘prijsje’. 
 
De nu lopende opdracht heeft het thema PATCHWORK. ⠀ 
 Doe je mee met Eline’s Huiswerk?⠀
 
(En nodig dan vooral je hobbyvriendinnen uit om ook mee te doen.) 
 
Helaas doe ik Eline’s Huiswerk nog niet via Facebook of mijn blog, dit omdat jullie daar niet goed mee kunnen kijken naar de andere werkstukken en ik niet goed ‘klassikaal’ een aantal werkstukken kan bespreken. Dit kan op Instagram wel.

 

1 opmerking:

Irene zei

Leuk initiatief Eline en ook al sea op blogs voorbij zien komen..helaas geen Insta en FB en daar komt ook geen verandering in.
Succes en kijkplezier!
XxIrene